Брендбук, фірмовий стиль, гайдлайн - в сучасних поняттях, які супроводжують створення бренду, заплутатися простіше простого. Кому і для чого потрібен брендбук, чим він відрізняється від фірмового стилю, і хто займається його розробкою - розставляємо всі крапки над «i»!
Фірмовий стиль
Щоб створити бренд мало придумати креативну назву, слоган і логотип, бренд - це поєднання емоцій, асоціацій, характеристик, уявлень про продукт або послугу в свідомості споживача.
Бренд неможливо уявити без фірмового стилю - візуального відображення компанії, завдання якого - створити образ-картинку, яка запам’ятовується і “продається”.
Розробляючи фірмовий (корпоративний) стиль компанії, дизайнери і маркетологи працюють над створенням «смислового образу», намагаються включити в логотип, шрифт, колірну гамму бренду максимум інформації про компанію. Зрозуміло, фірмовий стиль повинен бути максимально клієнтоорієнтованим: враховується вік клієнтів, їх захоплення і навіть географія проживання.
Фірмовий стиль, як візуальна оболонка компанії, входить в поняття брендбуку, яке, в свою чергу, дещо ширше.
Брендбук
Всі складові бренду повинні бути зафіксовані і зібрані в одному місці. Таке місце - брендбук, який є по суті Біблією компанії. Спираючись на цей документ, компанія вибудовує стратегії розвитку, вирішує, як позиціонувати себе на ринку і комунікувати з клієнтами.
Яка інформація міститься в брендбуці?
- 1 Опис цільової аудиторії компанії, «аватар» клієнта і характеристики покупців.
- 2 Концепція бренду, що включає в себе основні цілі і корпоративні цінності.
- 3 Фірмовий стиль бренду.
- 4 Стратегія просування бренду (загальний опис рекламних кампаній).
- 5 Гайдлайн або логобук, мова про який піде нижче.
Брендбук - це офіційне керівництво з управління брендом, як правило, його не роздають партнерам, клієнтам і колегам по бізнесу, а зберігають в таємниці як внутрішньокорпоративний документ і тим більше оберігають від конкурентів.
Гайдлайн
Гайдлайн або логобук - технічний документ, яким користуються дизайнери і поліграфісти, які працюють з вашим брендом. Фактично це паспорт бренду, в якому прописані всі особливості оформлення фірмового стилю.
Гайдлайн повинен включати в себе детальну технічну інформацію про логотип, слоган, фірмови кольори і шрифти, описувати їх розташування на різних рекламних носіях.
Чи потрібен вашому бізнесу брендбук?
Часи, коли компанії було достатньо мати кривий логотип і на швидко придуманий слоган, вже пройшли. Поважаючий себе бізнес серйозно підходить до цілей і стратегій компанії, виробляє свою філософію і дуже відповідально ставиться до формування корпоративного стилю.
Брендбук - це не тільки обличчя вашої фірми, але і її внутрішній зміст. Якщо ви ще не створили брендбук своєї компанії - час це зробити!