Сучасне суспільство неможливо уявити без Інтернету. У міру його популяризації та поширення всесвітня мережа стала невід'ємною частиною бізнесу. Останнім часом став зміцнювати свої позиції бізнес в інтернеті. На 2013 рік кількість користувачів комп'ютерних мереж з виходом в Інтернет приблизно становить 2,5 млрд., що представляє собою сприятливий ґрунт для просування різного роду послуг і товарів.
Попит народжує пропозицію. Щоб задовольнити потреби клієнтів, створюються спеціальні сервіси, магазини та ін. Тому будь-яка компанія, фірма, магазин або салон змушені мати свій власний сайт, щоб потенційний клієнт міг вибрати постачальника послуг або товарів, не виходячи з дому і не «стукаючи» то в одні, то в інші двері, щоб отримати відповіді на найпоширеніші запитання.
Види бізнесу в інтернеті
Існують різні види бізнесу в інтернеті, але об'єднує їх те, що це бізнес-процеси, які орієнтовані на інтеграцію виробників товару / послуг та їх реалізаторів, споживачів і постачальників у всесвітню мережу Інтернет.
- Сайти компаній. Діляться на 2 типи: для реального бізнесу - офлайн бізнес, онлайн бізнес - бізнес, що розвивається безпосередньо в Інтернеті. Перший тип передбачає наявність сайту-візитки, на якому зібрані загальні відомості про компанію, послуги які надаються, контактна інформація. Другий – конкретні сервіси та послуги безпосередньо в мережі, при цьому управління може здійснюватися, не маючи офісу. Наприклад, сайт смс розсилок, клієнт має можливість вибрати і замовити послугу.
- Інтернет-магазини. Починаючи такий бізнес, варто визначитися з видом продукції, що продається, та досліджувати ситуацію на ринку, щоб знати, яку нішу зайняти. Деяка продукція не користується широкою популярністю, наприклад, продукти харчування, доступні в будь-якому магазині. А ось продукція, представлена в недостатній кількості, може мати успіх (закордонні товари, які практично не імпортуються в країну).
- Бізнес пов'язаний з рекламою. Продаж рекламного місця і безпосередньо самої реклами. Реклама в інтернеті буває:
- контекстна
- банерна
- тизерна.
- Посилання, а точніше їх купівля або продаж. Ці дії допоможуть просунути сайт в пошукових системах або дати можливість заробітку.
- Розміщення платних статей, в яких розташовані посилання на інші сайти.
- Платіжні та банківські системи, які в реальному режимі часу проводять операції без втручання фахівців. Людина сама здатна здійснювати елементарні дії з грошима: обмін і накопичення в веб-гаманцях коштів, оплата покупок і послуг. Володіння такими системами - один з видів заробітку в інтернеті.
Переваги бізнесу в інтернеті
Як і будь-який бізнес, інтернет бізнес має свої недоліки і переваги. Почнемо, мабуть, з приємного. Переваг у бізнесу в інтернеті дуже багато.
- Світовий масштаб діяльності. Сайт, що надає послуги, доступний для будь-якого користувача. Існує можливість домовлятися з партнерами по всьому світу. Це, мабуть, найголовніша перевага інтернет-бізнесу.
- Свобода доступу. На даний момент вхід у Всесвітню мережу можливий практично з будь-якої точки земної кулі, розвиток техніки і поява нових комунікаційних пристроїв (смартфони, планшети) значно спрощують управління бізнесом.
- Свобода часу. Власник бізнесу сам вирішує, наскільки інтенсивно працювати. На початковому етапі розвитку бізнесу доводиться працювати не покладаючи рук, поки результати не стануть відчутними.
- Сам собі господар. Даний вид бізнесу відмінно підійде тим, хто хоче працювати на себе і для себе. Прийняття рішень, реалізація ідей і виконання завдань повністю покладається на організатора.
- Відсутність колективу. Для некомунікабельних людей, охочих працювати на себе, - це ідеально. Адже є люди, з якими легко співпрацювати, а до деяких потрібен індивідуальний підхід, щоб уникнути конфліктних ситуацій ці люди воліють працювати самостійно.
- Мінімальні витрати на старт проекту. Для відкриття нового бізнесу в реальному житті потрібні величезні витрати порівняно з інтернет-бізнесом, для організації якого потрібні: комп'ютер, вихід в мережу інтернет та невичерпне джерело знань та ідей. Якщо вчасно не набрати потрібних знань і не застосувати їх, то проект приречений на поразку. Для підтримки та успішного розвитку справи потрібні свіжі ідеї і нові підходи, мобільність у зміні тактики ведення бізнесу.
- Прибуток. Верхня межа прибутку не фіксована, ви можете прагнути заробляти все більше і більше або зупинитися на досягнутому.
- Високий рівень сервісу. Зручність користування послугами в інтернеті полягає в тому, що немає кордонів держав і міст. Наприклад, клієнт може отримати замовлення поштою або за допомогою кур'єрської служби, якщо немає продукції у вільному доступі. Є можливість дізнатися про товар або послугу, прочитавши відгуки та обговорення на форумах, оплату за які можна справити в інтернеті.
- Конкурентоспроможність. Нещодавно відкриті сервіси можуть скласти конкуренцію сервісам, що вже існують на ринку кілька років. Інтернет-клієнти цілком можуть прийняти послугу від новачка, який швидко відгукнеться на попит, що іноді не терпить зволікань.
Недоліки інтернет-бізнесу
Недоліків у інтернет-бізнесу не багато, деякі з них незначні або легко вирішувані.
- Нестабільний прибуток. Так як нижня межа доходу теж не фіксована, то іноді трапляються підйоми і спади рівня прибутку. На перших етапах бізнес не приносить багато грошей, однак, подолавши ці труднощі, можна вийти на досить задовільний заробіток. Даний недолік є найістотнішим.
- Ненормований робочий день. Спочатку доведеться попрацювати, але як говорить прислів'я: «Без труда не виловиш і рибку зі ставка».
- Обмеження у полі дій. У деяких країнах і містах немає сенсу просувати послуги. Це може бути обумовлено різними причинами, мало розвинений ринок, низька купівельна спроможність, висока конкуренція та ін.
- Високі витрати на оптимізацію. Оновлення комп'ютерних систем, навчання персоналу та оновлення сайтів вимагає значних ресурсів.
- Самотність. У деякий момент це може набриднути, але і цю проблему теж можна вирішити.
Безсумнівно, що інтернет-бізнес представляє великий інтерес для сучасних людей. Успіх прийде до тих, хто використовує переваги та компенсує недоліки.