Для своєї успішної діяльності кожна компанія повинна спілкуватися зі своїми клієнтами, так як це є найбільш достовірним джерелом інформації про побажання клієнтів. Така інформація дозволяє внести ті чи інші зміни в діяльність компанії, що приверне ще більшу кількість клієнтів.
Серед найбільш ефективних інструментів для підтримки комунікації з клієнтами можна виділити СМС-маркетинг. Такий маркетинг передбачає розповсюдження маркетингової інформації про товар або послугу шляхом відправлення її через SMS на мобільні телефони абонентів-споживачів. SMS-маркетинг вважається новим ефективним способом прямої комунікації зі споживачем і є одним з інструментів, так званого, прямого маркетингу.
Особливості СМС маркетингу
Масові відправки повідомлень
На сьогоднішній день смс маркетинг працює в двох напрямках: масові розсилки СМС та прийом повідомлень від клієнтів. Якщо детально розглядати процес відправки смс, які компанія відправляє своїм клієнтам, слід відзначити ряд переслідуваних цілей. Найчастіше смс маркетинг спрямований на розсилку клієнтам компанії тієї чи іншої рекламної інформації. Тобто за допомогою смс компанії інформують своїх клієнтів про акції, які проводяться.
Так як мобільний телефон став невід'ємною частиною життя будь-якої людини, то найбільш ефективним і поширеним способом донесення інформації, яка може бути цікава клієнтам, є повідомлення. Для успішної розсилки рекламної інформації, компанії необхідно мати певну базу даних, в якій будуть зберігатися мобільні номери клієнтів. Слід зазначити, що одним з напрямків смс маркетингу є саме збір номерів телефонів клієнтів, які потім будуть використані компанією при розсилці інформації.
Ефективність смс маркетингу залежить від ретельного дослідження менеджерами або маркетологами інтересів і потреб клієнта, а також правильного формулювання пропозиції компанії. Проте в даний час подібні розсилки адресуються всім підряд, так як на перше місце ставиться кількість отримувачів, що не приносить необхідного результату.
Деталі розсилок
Зміст смс реклами також має колосальний вплив на результат. Компанія повинна залишати в смс повідомленні дані для зворотного зв'язку, якими зацікавлений клієнт може скористатися. Також на споживача роблять значну увагу такі змінні, як звернення або індивідуальні пропозиції, що підкреслить його винятковість для компанії і підштовхне до співпраці.
Слід звернути увагу на частоту подібних розсилок. Оптимальна частота повинна бути не частіше одного разу на два тижні. У смс маркетингу існує свого роду суперечка, про те, кому краще розсилати рекламні повідомлення – потенційним або постійним клієнтам. З однієї точки зору більш доцільно повідомляти про нові акції вже існуючих клієнтів, що зміцнить їх взаємодію з компанією і буде стимулом для повторних угод (покупок). У той же час існує думка, що головне - якість реклами, а не те, кому вона адресована. Найбільш оптимальним вважається використання клієнтської бази, в якій клієнт сам вказує яким чином він бажає отримувати інформацію, і чи підтверджує він таку розсилку.
Прийом повідомлень - діалоговий СМС маркетинг
Прийом та обробка вхідних повідомлень є невід'ємною частиною смс маркетингу, так як з їх допомогою люди відповідають на запитання вікторин, конкурсів, голосують, оформлюють заявки, здійснюють замовлення, записуються на прийом і багато іншого. Активність приходу подібних повідомлень визначає успішність діяльності компанії. Для обробки вхідних повідомлень існує безліч платформ, з якими працюють спеціально навчені менеджери. Менеджери працюють з повідомленнями і, відповідно до зазначених в них кодів, виконують ті чи інші запити клієнтів і відсилають відповідні смс. У багатьох платформах для смс маркетингу передбачений також експорт отриманих повідомлень в Excel, що робить більш зручною звітність про взаємодію з клієнтом.