ru

Статті

Вірусний маркетинг

Вірусний маркетинг

Опубліковано: 10 квітня 2013

Запорука успіху будь-якої компанії – це реклама, а ефективна реклама – це півшляху до досягнення глобальних цілей. Ефективність реклами залежить від її виду і способу розповсюдження. Якщо кампанія просування продукту проходитиме у невідповідному місці та у невідповідний час, то величезного успіху не варто очікувати. З появою інтернету відкрилася нова сфера для діяльності та реалізації найнеймовірніших ідей.

Як відомо, реклама може поширюватися прямолінійно, по ланцюжку та у геометричній прогресії або близько до того. Коли інформація передається від однієї людини до іншої, ця послідовність може легко порватися. Ефективність такого методу не дуже висока. Через певні ситуації, що склалися через недовіру до різної реклами, маркетологи змушені шукати нові шляхи взаємодії з кінцевим клієнтом.

Тому в 1996 році Джеффрі Рейпорт ввів і поширив поняття «вірусний маркетинг» – це метод поширення інформації, головною особливістю якого є сам спосіб розповсюдження: носієм даних виступає конкретно зацікавлений споживач. Реклама підкріплюється особистими рекомендаціями, позитивними емоціями та пережитим досвідом.

Вірусна реклама у інтернеті

Вірусна реклама плідно прижилася у світі Інтернету, де темпи її поширення досить великі. Вона дає добрі результати у таких каналах комунікації:

  1. Блоги
  2. Форуми
  3. Соціальні мережі
  4. Спільноти
  5. Інформаційні портали
  6. Фото/відео хостинги.

Інтерактивне спілкування з людьми на відстані розширить зону поширення «вірусу». Коло спілкування не закінчується на знайомих, родичах та колегах, а виходить за рамки міста, області, країн і навіть континентів.

Переваги вірусної реклами:

  1. Економність. Оплачується тільки сама ідея реклами, а поширення повністю лягає на плечі споживачів. Розробка схеми запуску реклами у маси завдання фахівця, тому добре продумана і цікава кампанія завжди має успіх.
  2. Реклама не нав'язується, а подається невимушено. Посів інформації відбувається у легкій формі. Посилання на продукт може бути розміщене у відеоролику, мультику, фільмі або зображене на картинці.
  3. Зрозумілість реакції суспільства споживачів. Формується загальна думка про товар або послугу, яке легко можна дізнатися і, у разі потреби, коригувати.
  4. Відсутність цензури. Якщо реалізація виходить за рамки законодавства, то вірусна реклама надає безмежні можливості.
  5. Доступність. Користувачі Інтернету у будь-який час можуть дізнатися більше про товар, поставити запитання і отримати на нього відповідь, а також дізнатися думку таких же споживачів, як і він сам.
  6. Життєвий цикл такого виду реклами більше двох років. Це досить тривалий проміжок часу, коли бренд залишається на вигідних умовах на ринку.

Недоліки вірусної реклами

Загальновідомо, що у світі немає нічого досконалого, а значить, вірусний маркетинг має деякі недоліки, яких не так багато.

  1. Складність прогнозування результатів. Якщо рекламна кампанія дуже блискуче складена та прекрасно втілюється в життя, то непередбачені глобальні події можуть вплинути на загальний емоційний стан населення (криза, революція, стихійні лиха та інші). І тоді всі зусилля стануть марні.
  2. Хвилеподібність вірусного маркетингу. Існують як спади, так і піки впізнаваності та популярності. З причини цього, не варто забувати про підживлення інтересу новими рішеннями, вдосконаленнями, враховуючи побажання клієнтів, які завжди будуть Вам вдячні.

Незважаючи на деякі недоліки, вірусна реклама широко застосовується багатьма компаніями.

Ошибка