ru

Статті

Партизанський маркетинг: заявіть про себе дешево і сердито!

Партизанський маркетинг: заявіть про себе дешево і сердито!

Опубліковано: 11 березня 2013

Пострадянський ринок з поняттям «маркетинг» познайомився порівняно недавно, а що таке партизанський маркетинг взагалі тільки починає дізнаватися. У той же час, в країні, де вчать продавати мало не з пелюшок, в США, партизанським маркетингом користуються з 1984 року, коли це поняття ввів у вживання відомий американський рекламіст Джей Левінсон.

Коли Левінсон почав вчити про такий вид малозатратного маркетингу, він вже був досить відомою фігурою в американському бізнесі. До цього його запросила на роботу компанія Marlboro, сигарети якої на той час займали всього лише 31 позицію в рейтингу популярності і взагалі вважалися жіночими. За один рік Левинсону вдалося «вбити» жіночий імідж цих сигарет — згадайте про ковбоя, який закидає ласо! - І підняти Marlboro на першу позицію. Тому ефективність реклами Левінсона не викликає ні у кого ніяких сумнівів.

Прості та дієві методи боротьби за клієнта

Хоча вважається, що маловитратний маркетинг — уділ, в основному малого та середнього бізнесу, навіть великі іноземні компанії використовують його у своїй діяльності. Наприклад, частина партизанського маркетингу Проктер енд Гембл становить 35% від усіх методів збільшення продажів, що застосовуються компанією. Дивно, що «по українську сторону кордону», де кожна копійка повинна бути на рахунку, в більшості своїй, компанії дотримуються традиційних методів, використовуючи дорогі рекламні носії: ЗМІ, бігборди. Та, до слова сказати, не завжди вдало. Іноді великий бігборд, на оренду якого замовник витрачає величезні кошти щомісяця, може зробити набагато менше, чим довготривалий яскравий покажчик прямо на будівлі фірми.

Чим відрізняються нетрадиційні рекламні канали від звичних і кілька «заїжджених»?

  1. Вони мають на увазі доскональне попереднє вивчення цільової аудиторії. Хто є потенційним клієнтом: люди середнього віку або молодь, жінки бальзаківського віку або молоді мами з дітьми?
  2. Виходячи зі створеного «портрета» потенційного клієнта, можна досліджувати його потреби і потреби в тому чи іншому продукті. Наприклад, було б абсолютно недалекоглядно пропонувати дитяче харчування в тих магазинах, де основними клієнтами є бабусі-пенсіонерки. І навпаки, якщо, наприклад, в районі багато людей гуляє з собаками, то як не скористатися такою можливістю і не відкрити в місцевому магазинчику відділ з кормами для тварин?
  3. Творчий підхід — це не просто бажана складова партизанського маркетингу, це необхідна умова успіху. Саме на креативних рішеннях базується епатажний маркетинг — маркетинг «з викликом», на межі можливостей і моральних підвалин. Тут і різні шоу — від ковтання шпаг до стрибків з парашутом, і заяви, які відверто «зачіпають» конкурентів.

Однак, навіть якщо не до душі занадто гучні прийоми, вибір творчих методів реклами дуже великий. Дитяче свято, благодійна акція, заходи, присвячені річниці району — все це інструменти, за допомогою яких безвідмовно працює прихований маркетинг. Не вірите, що поштова, електронна або смс-розсилка через інтернет може «зачепити» клієнта? Помиляєтеся. Виявляється, якщо знайти індивідуальний підхід до потенційного клієнта і зробити розсилки адресними, особистими, включаючи в них звернення від керівництва компанії, то смс-маркетинг може істотно підвищити продажі.

І не варто забувати про перевірений століттями метод «сарафанного радіо» або як його сьогодні називають вірусний маркетинг. Вдячні клієнти ніколи не мовчать. Вони дуже ефективно рекламують товари та послуги своїм сусідам, друзям і контактам в соціальних мережах. Підтвердження цьому — безумовний успіх спеціальних пропозицій типу «Приведи друга - отримай знижку!» або «Три обіди за ціною двох» і т.д.

Ошибка