Поняття «Інтернет маркетинг» зародилося тільки на початку 90-х років, коли активно стали розвиватися інформаційні технології. Інтернет маркетинг включає у себе не тільки рекламу і її розміщення, це більш велика галузь економічної науки. Її мета – підвищити ефективність сайту, який виступає в якості бізнес-інструменту в сучасному світі.
Інтернет маркетинг займається такими питаннями, як підвищення рейтингу вебресурсу, збільшення кількості його відвідувачів, що в підсумку підвищить отримуваний від цього ресурсу прибуток, як кінцевий результат будь-якої роботи. Це ціла система, яка займається вивченням ситуації на сучасному ринку, потреб людей, виявляє тенденції попиту, а також вивчає, як зробити продукт максимально привабливим для споживачів (дизайн сайту, проведення спеціальних маркетингових опитувань і т.д.).
Задачі інтернет маркетингу
Задача Інтернет маркетингу полягає в залученні максимально можливої кількості людей на ваш сайт, тобто, прийшовши один раз, вони повинні повертатися на цей ресурс знову і знову, ставши постійними відвідувачами. За допомогою маркетингових технологій сайт повинен стати популярним, щоб приносити вам прибуток.
Маркетологи в області інтернет технологій надають послуги з аудиту сайту, його просування. З їх допомогою підвищується обізнаність відвідувачів про той чи інший ресурс. Особливо це стосується інтернет магазинів. Інтернет магазини можуть довго існувати, не приносячи ніякого прибутку їх власникам. А за допомогою Інтернет маркетингу кількість продажів зросте в кілька десятків разів, так як фахівці маркетологи правильно організують систему знижок, розпродажі та акції, про які дізнається велика кількість потенційних покупців.
Основні складові інтернет маркетингу
В Інтернет маркетингу працюють ті ж технології, що і в традиційному маркетингу, тільки заломлюючись крізь призму інформаційних технологій. Тут застосовується той же принцип: 4P (Product – продукт, Price – ціна, Place – місце, Promotion – просування), який допоможе збільшити рейтинг вашого сайту.
Пошуковий маркетинг
Пошуковий маркетинг дозволяє підвищувати кількість відвідувачів Інтернет ресурсу. Він може бути реалізований різними способами – це і пошукова реклама, і пошукове просування сайту, і контекстна реклама. Останнім часом сформувалися нові технології, до яких відносяться пошуковий маркетинг під соціальні мережі (однокласники, вконтакте, фейсбук) і під відеоролики. Всі пошукові методи працюють під якийсь конкретний вид пошуку (ключові слова, пошукові системи тощо), на відміну від непошукових методів просування сайту.
Контекстна реклама
До інших методів просування відноситься контекстна реклама. Можна виділяти величезні суми грошей, щоб опинитися на перших рядках пошуковиків, щоб вас побачили багато користувачів. Однак, витрачаючи великі суми грошей на оптимізацію і просування свого сайту, ви ризикуєте залишитися в програші, прибуток не окупить кількість ваших матеріальних затрат. У такому випадку незамінною є контекстна реклама як варіант інтернет маркетингу. Такі рекламні оголошення з'являються одночасно з результатами вашого пошуку в пошукових системах. Її велика перевага полягає в тому, що вона стає доступною тільки для тих відвідувачів, які в ній зацікавлені. Мінус цієї реклами стосується конкуренції, тобто, щоб ваша реклама показувалася в числі перших вам треба заплатити за неї більше, чим пропонують інші конкуренти, тобто своєрідний аукціон.
Медійна реклама
Медійна реклама являє собою той рекламний продукт, який розміщується на тематичних порталах, відповідних пропонованому продукту, що дозволяє охопити якомога більше потенційних клієнтів.
Підводячи підсумок, слід перерахувати основні види Інтернет маркетингу, які існують на даному етапі. Сьогодні виділяють такі маркетингові технології: обмін посиланнями, email-маркетинг, списки розсилки, дискусійні листи, конференції Usenet, веб-конференції, реклама на дошках оголошень, розсилка новин сервера, email-автовідповідачі, індивідуальні листи, партнерські програми. З їх допомогою сайти з низьким рівнем відвідуваності підвищують свій рейтинг і, як наслідок, прибуток, який вони потенційно можуть принести.
Інтернет-маркетинг має свої регіональні особливості, які накладають відбиток на подальшу роботу. Тому потрібно з'ясування цих нюансів. Так, в Росії й Україні основними користувачами Інтернету є люди молодше 35 років, причому чоловіків більше, ніж жінок. Це враховується при створенні нового електронного ресурсу, який повинен буде задовольняти потребам саме таких людей за віком і статтю, щоб стати успішним.
Відстежити останні тенденції набагато простіше в Інтернеті, чим у традиційних ЗМІ, що є великим плюсом онлайн маркетингу в порівнянні з оффлайн-маркетингом. Саме так йдуть справи в пострадянських країнах. Враховуючи всі ці особливості, можна створити вигідну маркетингову стратегію, яка приноситиме гарний прибуток.