Що таке краудсорсинг?
Краудсорсинг - це можливість дізнатися думку споживачів бренду про товари і послуги, якість сервісу, технічну підтримку і т.д.
Дуже часто в бізнесі даний метод використовується замість «мозкового штурму» серед співробітників компанії. Клієнт, який споживає товар, знає про його позитивні і негативні якості навіть більше, ніж його виробник. Відповідно, він може запропонувати найкращу і найоптимальнішу ідею щодо вдосконалення вашої пропозиції.
А тепер уявіть, що ви отримаєте не одне, а сто таких нових готових рішень, і зможете вибрати найінноваційніше? Інтригує, правда ж?!
ЯК ДОПОМАГАЄ КРАУДСОРСИНГ?
Крім того, що даний метод - це можливість знайти нові вектори розвитку для вашого бізнесу, це ще й шанс вийти з кризи і підвищити продажі. Нова ідея може перевернути уявлення клієнтів про ваш товар або послугу і вивести ваш прибуток на новий рівень. До речі, компанії, які використовують цей метод в маркетинговій стратегії, користуються більшою популярністю у споживачів. Безумовно, дізнатися думку клієнтів означає продемонструвати їх цінність для вашого бренду.
ХТО ВЖЕ ВИКОРИСТОВУЄ КРАУДСОРСИНГ?
Найчастіше даний метод використовується в сегменті B2C. Його успішно застосували наступні компанії: Facebook, Coca-Cola, McDonald's, Sturbucks.
Наприклад, McDonald's регулярно проводить акцію «Мій Бургер» в Європі. Клієнти можуть поділитися рецептом свого ідеального бургера в соціальних мережах, на спеціальному сайті і навіть прийти і зробити його в одному з ресторанів мережі. Так McDonald's знаходить нові оригінальні рецепти бургерів і додає їх в своє меню!
Coca-Cola збирає думки людей про те, що таке щастя. Після компанія використовує їх у своїй рекламі й навіть створює окремі бігборди з цитатами клієнтів. Це показник головних цінностей бренда.
Facebook регулярно проводить опитування на сторінках соціальної мережі про якість нових функцій, необхідні оновлення та про роботу сервісу. У разі будь-яких неполадок у клієнтів, компанія швидко їх усуває.
Це чудовий спосіб для різних сервісів контролювати їх роботу. Його можуть використовувати банки, ресторани, торгово-розважальні центри і, наприклад, спортзали.
ЯК ЗНАЙТИ КЛІЄНТІВ, ЯКІ ЗАХОЧУТЬ ДІЛИТИСЯ СПОЖИВЧИМ ДОСВІДОМ?
1. ЗАПИТАЙТЕ У КЛІЄНТІВ, ЯКИХ ЗМІН У ТОВАРАХ АБО ПОСЛУГАХ ВОНИ Б ХОТІЛИ
Якщо у вас є кілька варіантів / розробок нового продукту, поділіться ними з клієнтами і дізнайтеся, який варіант подобається їм більше і чому.
2. СТВОРІТЬ ГОЛОСУВАННЯ
Цей варіант схожий на попередній. Тільки у минулому пункті потрібно було запитати, тобто написати, а в даному пункті - створити опитування, в якому користувачі зможуть залишити свій голос. Зібрані голоси ви зможете підрахувати і проаналізувати.
3. СТВОРІТЬ GOOGLE-ФОРМУ
Зробіть сучасну анкету за допомогою Google, в яку помістіть список основних питань, які вас цікавлять. Помістіть посилання на неї в соціальних мережах, SMS, своєму сайті і чекайте відповідей. Ця функція надає можливість отримати розширену інформацію про бажання клієнтів.
4. ВИКОРИСТАЙТЕ СМС РОЗСИЛКУ
Для того щоб відкраудсорсити аудиторію, використайте два варіанти: смс-опитування та смс-інформування.
Розішліть всій вашій клієнтській базі повідомлення з проханням допомогти вирішити якусь проблему, придумати новий колір для упаковки, вибрати відповідну модель товару. Додайте обов'язково в кінці посилання на сайт або соціальну мережу, де можна проголосувати або написати.
Або ж розішліть смс-опитування, в яких ви одразу ж зможете запропонувати кілька варіантів ідеї. Клієнти надішлють вам в повідомленні цифру або слово варіанту, який їм сподобається. Це найбільш швидкий спосіб отримати максимальну кількість відгуків від клієнтів.
5. ПРОВЕДІТЬ АКЦІЮ НА КРАЩИЙ ВАРІАНТ НАЗВИ ТОВАРІВ АБО ПОСЛУГ
Проведіть її в рамках конкурсу на кращу ідею. Зробіть 5 можливих переможців, які й отримають їх придуманий і оптимізований товар або протестують послугу власноруч. Так ви підвищите пізнаваність вашого бренду і отримаєте масу нових ідей.
Краудсорсинг…
Допоможе вам залучити клієнтів у бізнес-процеси, використовувати їх креатив на користь вашого бренду, підвищити лояльність аудиторії, залучити нових зацікавлених користувачів і дати відчути споживачам їх важливість для розвитку вашого бізнесу.
Чим більшу кількість користувачів ви охопите за допомогою краудсорсингу, тим більшу кількість клієнтів ви отримаєте в результаті і тим більша кількість людей захоче купувати у вас товари і користуватися вашими послугами.